Моя Земля – інформаційна підтримка земельної реформи та земельних відносин в Україні.
   
     

Останні зміни
8/10/2013


Очікувана несподіванка

 

Проект СБ - 18/01/2012:

 

Для запуску кадастру в 2012 році по всій Україні необхідно продовження Світовим банком терміну дії Проекту "Видача державних актів на право власності на землю та розвиток системи кадастру", - Сергій Кубах

 

Для завершення роботи зі створення в Україні Державного земельного кадастру в 2012 році необхідно продовження Світовим банком терміну дії Проекту "Видача державних актів на право власності на землю в сільській місцевості та розвиток системи кадастру", а також ухвалення підзаконних актів, які "активують" ухвалений влітку 2011 року закон "Про державний земельний кадастр". Про це повідомив директор Проекту Сергій Кубах.

За його словами, основне навантаження зі створення державного земельного кадастру - його картографічної основи та автоматизованої системи ведення, - лежить саме на Проекті, термін дії якого завершується у червні 2012 року. "Без цього Проекту кадастр в Україні створений не був би", - зазначає Сергій Кубах.

На сьогодні вже практично завершено створення сучасної картографічної бази державного земельного кадастру, яка є єдино можливою основою для відображення з необхідною точністю кордонів понад 13 мільйонів земельних ділянок. Так, повністю завершено суцільну аерофотозйомку території України в масштабі 1:25000, та планово звершується зйомка населених пунктів - роботи у масштабах 1:10000, 1:5000 та 1:2000 виконано на 80%. Втім, створення кінцевого продукту - індексних кадастрових карт територій областей - гальмується невизначеністю кордонів окремих з них, зокрема, Одеської, Миколаївської, Херсонської та інших.

"Ця проблема відома давно. Причина - у відсутності законодавства у сфері адміністративно-територіального устрою. На сьогодні межі областей визначені на крупномасштабних картах зразка 70-80-х років, а цієї точності недостатньо для кадастру. Тож коли виникла необхідність визначити ці межі на кадастрових картах, питання міжобласних кордонів, як і меж районів та міст, стало конфліктним", - зазначає Сергій Кубах.

Друга важлива складова системи державного земельного кадастру - автоматизована система його ведення. Це програмно-апаратний комплекс, який включає розробку програмного забезпечення, налагодження каналів зв"язку, енергозабезпечення, створення комплексної системи захисту інформації, налагодження багаторівневої системи введення та перевірки інформації ("центр-область-район") і, нарешті, навчання персоналу по всій вертикалі, який відповідатиме за її функціонування.

"Програмне забезпечення розроблене, успішно тестоване в пілотному режимі у Вінницькій та Харківській областях. Щоб запустити його в межах всієї країни, необхідно: розгорнути близько 700 регіональних офісів, провести навчання близько 2 тисяч фахівців, які працюватимуть в них, запустити систему захисту інформації, а також головне - ухвалити підзаконні акти до закону "Про державний земельний кадастр", які б визначили, хто саме і як саме вестиме кадастр", - зазначає Сергій Кубах. Він наголошує, що саме цими актами має бути врегульовано детальну процедуру ведення кадастру, яку необхідно автоматизувати, а також процедуру обміну інформацією між земельно-кадастровою та іншими реєстраційними системами, - зокрема, реєстрації прав на нерухоме майно, за яку відповідає Мінюст.

Оцінюючи час, необхідний для завершення робіт, Сергій Кубах вважає, що на це потрібно шість місяців. "У випадку, якщо дія Проекту завершиться 30 червня 2012 року, як це передбачається, існують ризики, що роботи завершені не будуть, результати, напрацьовані протягом цих років, втрачені, і таким чином в найближчі роки Україна не матиме повноцінного державного земельного кадастру, а, отже, і основи для гарантування прав власності на землю своїм громадянам", - зазначає Сергій Кубах.

Україна звернулася до Світового банку із проханням про продовження терміну дії Проекту.

Проект реалізується з 2004 року. Попри те, що Україна взяла позику під створення єдиної системи реєстрації прав і 2004 року ухвалила відповідний закон, який відносив її ведення до компетенції Держкомзему, закон так і не був введений у дію. До 2011-го відбувалися дискусії, які звершилися розчленуванням системи між двома відомствами, Мінюстом та Держземагентством: на реєстрацію прав на нерухоме майно та державний земельний кадастр. За період його реалізації 3 рази проводилася реструктуризація центрального органу виконавчої влади із земельних ресурсів і 6 разів змінювалося його керівництво.

 

 

Інші статті розділу >>
Про нас | Мапа сайту | Додому | Контакти | Допомога | ЧАВО | Корисна інформація

(с) Громадська організація "Інформаційно-ресурсний центр "Реформування земельних відносин в Україні", 2008. Позиція авторів матеріалів, розміщених на сайті, може не співпадати з позицією ІРЦ "Реформування земельних відносин в Україні". Використання матеріалів сайту, автором або власником яких є ІРЦ "Реформування земельних відносин в Україні", дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на ІРЦ "Реформування земельних відносин в Україні"


QWER-team – разработка, продвижение сайтов, web дизайн