Моя Земля – інформаційна підтримка земельної реформи та земельних відносин в Україні.
   
     

Останні зміни
8/10/2013


Держкомзем: Рахункова палата прорахувалась ОНОВЛЕНО

 

      Днями ми оприлюднили реліз Рахункової палати України про підсумки аудиту проекту Світового Банку. Пропонуємо Вашій увазі реакцію Державного Комітету України із земельних ресурсів на цей реліз:

 

      15 жовтня 2009 року. Держкомзем України. Про що замовчує Рахункова палата…

 

      Рахункова палата України цими днями в газеті «Голос України» під рубрикою «Реалії» оприлюднила розміщену більше місяця тому на своєму офіційному веб-сайті інформацію про результати проведеного аудиту виконання у 2008 році проекту «Видача державних актів на право власності на землю в сільській місцевості та розвиток системи кадастру», що реалізується відповідно до Угоди про Позику між Україною та Світовим банком до 2012 року. Мовляв, ось вам цифри, шановні читачі, і ось вам висновок: економічний зміст реалізації проекту фактично втрачено, а відповідальних за це не покарано.

      Прочитали і в Держкомземі той Висновок Колегії Рахункової палати від 13 серпня ц. р. до звіту про результати аудиту виконання проекту і за голову схопилися…

      Ще б пак! Чорним по білому там закарбовано: Держкомзем у 2008 році допустив бюджетних правопорушень на суму 9,5 млн гривень. Звідки ця цифра, на чому вона ґрунтується – невідомо. Бо в жодному акті чи довідці, складених фахівцями Рахункової палати, які проводили аудит, не вказується на ті недоліки чи порушення, про які йдеться у Висновку Колегії.

     Або ж таке: із передбачених на початок реалізації проекту безоплатної видачі 4 млн державних актів фінансовий тягар із заміни майже 3 млн сертифікатів було покладено на плечі самих власників паїв. Тож, мовляв, безоплатна заміна сертифікатів у більшості випадків для громадян була платною. Але чому аудитори Рахункової палати не дослідили причин цього – залишається незрозумілим.

     Адже під час укладання контрактів в рамках Проекту сторонами враховувалася кількість громадян, які отримали сертифікати, та спадкоємців права на земельну частку (пай), посвідченого сертифікатом. Однак, на час виконання робіт частина громадян-власників сертифікатів померла, а інша частина громадян замовляла виконання робіт за власні кошти або за кошти інвесторів. Тому кількість сертифікатів на право на земельну частку зменшилася порівняно із законтрактованою…

     Однією з причин також є те, що розрахунки обсягів робіт щодо заміни сертифікатів на право власності на земельну частку (пай) державними актами виконувалися ще у 2002 році, коли зазначені роботи лише починалися, а ратифікація Угоди про Позику відбулася через два роки – у 2004-му… За цей час обсяги робіт значно зменшилися. До того ж, низка Указів Президента України активізувала роботу по заміні сертифікатів на державні акти поза межами Проекту.

      Станом на 1 жовтня цього року кількість сертифікатів на право на земельну частку (пай), взамін яких в рамках проекту оформлено державні акти, становить понад 500 тисяч.

     Невідомо на чому ґрунтувався висновок про недосягнення торік Держкомземом цілей компоненту щодо надання інформації усім потенційним одержувачам державних актів на право власності на землю? Адже в акті про результати аудиту від 17 червня 2009 року йдеться зовсім про інше – про значні досягнення в напрямку поінформованості населення про свої права на землю.

     Ще одне цікаве твердження у тому Висновку Колегії із зазначенням прізвища нинішнього голови Держкомзему: управління коштами державного бюджету на виконання завдань проекту центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів здійснювалося неефективно. З виділених у 2008 році з державного бюджету 54, 1 млн гривень використано 31 мільйон…

     Однак, Кулініч О.М. був призначений Головою Держкомзему наприкінці 2008 року, а точніше - 17 грудня, і навіть теоретично не міг здійснювати того року управління бюджетними коштами з порушенням бюджетного законодавства. А відповідальним за виконання проекту та його координатором у зазначений період був не хто інший, як заступник Голови Держкомзему Михайло Юркович Гарбуз, який нині працює заступником Директора департаменту Рахункової палати України. Та чомусь у матеріалах та висновках Колегії – чи то з великої поваги, чи інших міркувань - про це забули навіть згадати.

      Як і забули згадати про те, що використання частини коштів позики на створення системи кадастру та реєстрації прав у лютому 2006 року було заблоковано Світовим банком у зв’язку із зволіканням у запровадженні державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відповідно до Закону України «Про державну систему реєстрації прав на нерухоме майно та їх обмежень».

     Також чомусь забули врахувати і той суттєвий факт, що Держкомземом разом з Мінфіном та Світовим банком упродовж 2008 року підготовлено та узгоджено остаточні пропозиції щодо реструктуризації проекту, яка тривала ще з лютого 2006 року, що дозволило уникнути його закриття та зберегти кошти позики на досягнення його основних цілей.

      Та ще багато-багато чого опустили з того, що, очевидно, аж ніяк не «грало» на запрограмований Висновок Колегії…

      То про які реалії йдеться в оприлюдненій інформації Рахункової палати?

      ДОДАТКОВО: КРУ про Держкомзем, Рахункова палата про Держкомзем і про Проект Світового банку

Інші статті розділу >>
Про нас | Мапа сайту | Додому | Контакти | Допомога | ЧАВО | Корисна інформація

(с) Громадська організація "Інформаційно-ресурсний центр "Реформування земельних відносин в Україні", 2008. Позиція авторів матеріалів, розміщених на сайті, може не співпадати з позицією ІРЦ "Реформування земельних відносин в Україні". Використання матеріалів сайту, автором або власником яких є ІРЦ "Реформування земельних відносин в Україні", дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на ІРЦ "Реформування земельних відносин в Україні"


QWER-team – разработка, продвижение сайтов, web дизайн